Loopt u van te voren of tijdens uw webinar of uitzending tegen een probleem aan? Dat lossen wij graag zo snel mogelijk op! Daarom hebben wij voor het gemak al onze tips voor het Webinary platform onder elkaar gezet op deze pagina.
“Tips voor het Webinary platform”
“U bent niet geregistreerd”
Als u de melding “U bent niet geregistreerd” krijgt, kan het volgende aan de hand zijn:
U bent niet geregistreerd? Wendt u zich in dat geval tot de organisatie van het webinar.
“Ik zie geen beeld of hoor geen geluid”
Minimaal 5 minuten voordat de uitzending start wordt er muziek afgespeeld en ziet u een vast beeld. Hiermee kunt u het volume van uw speaker instellen. Zorg ervoor dat indien u externe speakers of een hoofdtelefoon gebruikt, deze goed aangesloten zijn. Werkt dit niet?
“Ik hoor een echo”
Controleer of de uitzending meerdere keren geopend is in uw browser (bijvoorbeeld in meerdere vensters of tabbladen). Sluit de tabbladen en browservensters die niet worden gebruikt voor het bekijken van deze uitzending.
“Het login of registratiescherm blijft hangen”
“Het signaal is blokkerig, stottert of buffert veel”
Het signaal van de uitzending kan worden verstoord door een trage internetverbinding. Zorg ervoor dat u voldoende bandbreedte beschikbaar hebt, en gebruik bij voorkeur een snelle wifi-verbinding of een vaste internetaansluiting.
Hoe u de snelheid van uw internetverbinding kunt controleren?
U kunt uw internet snelheid controleren door middel van een speedtest.
“Kan geen vragen stellen of polls beantwoorden”
Ziet u de poll- en vragenmodule als een grijs vlak waar u niets mee kunt?
“Wat zijn de aangeraden technische specificaties?”
De uitzending kan worden bekeken op alle moderne computers of mobiele apparaten met een recente webbrowser. Wij adviseren om een internetverbinding met een minimale snelheid van 4 Mbit/s te gebruiken. Stabiliteit is belangrijk, dus kies waar mogelijk voor bedrading.
“Welke browsers worden ondersteund”
Om de uitzending goed te kunnen volgen adviseren wij de browser Google Chrome 68+ te gebruiken.
“Wat word er bedoeld met een integratie”
Wanneer er boven aan deze pagina wordt aangegeven dat u gebruik maakt van een integratie, betekent dit dat Webinary een samenwerking heeft met een andere partij. Ook aangegeven staat met welke partij en/of platform deze samenwerking is.
“Wat betekent dit voor de support”
De support voor dit soort integraties verschilt weinig met die van de ‘normale’ omstandigheden, komt u er niet uit met de gegeven tips dan kunt u zoals gewoonlijk het support formulier invullen. Wanneer het aangegeven probleem buiten ons platform valt dan betekent dit dat er een extra schakel wordt toegevoegd aan uw support vraag, wij zullen er voor zorgen dat u hier zo min mogelijk last van zal hebben.
“Webinar via zoom”
Wordt het webinar middels Zoom uitgezonden of bent u uitgenodigd om via Zoom als spreker op het virtuele podium te komen? De supportpagina van Zoom vindt u hier: https://support.zoom.us/
Vult u dan onderstaand formulier volledig in en wij proberen zo snel mogelijk te reageren.
Enkel technische vragen, voor inhoudelijke vragen over het webinar verwijzen wij u naar de organisatie.